Sēņosim pareizi

Katrs otrais cilvēks vasaras beigās un rudens pusē dodas uz mežu sēņot.Tā ir sava veida atpūta pie dabas ,lieliska atpūta un zaļais tūrisms.Ja gadās , ka sēņu ir maz , tik un tas ir prieks par pastaigu svaigā meža gaisā.

Kā visiem zināms, ka dodoties sēņot ir jārūpējas par pienācigu apģērbu un apaviem ,kas pasargā gan no lietus, gan no kāju samirkšanas ,gan kukaiņiem un jo sevišķi ērcēm .

Sēņošana savā veidā tas arī ir lielisks relaksācijas veids tiem cilvēkiem ,kuriem darbs ikdienā rada stresu un nervozitāti . Tomēr tad ieteiktu doties vienatnē , kas galu galā radīs relaksēšanos, atbrīvošanos no stresa , kā arī lieliska fiziskā aktivitāte ,tiem kuriem ikdienā darbs ir birojos vai mazkustīgs dzīvesveids.

Tomēr dažreiz ja cilvēks dodas pirmo reizi uz mežu un ir sanācis daudz sēņot , vai arī ikdienā ir nomoka muguras sāpes, tad liela sēņošana var radīt arī muguras sāpes. Tas rodas , jo atrodamies bieži vien pozā „ ar galvu uz leju „ taisnām kājām .Šāda poza rada muguras sāpes un muguras muskuļu sasprindzinājumu . Tāpēc būtu vēlams būtu izvēlēties pareizāku pozu , kas neradītu sāpes .Kā viena no tādām būtu – atrodamies balstā ar vienu celi uz zemes, otru kāju balstot saliektu nedaudz sev priekšā, kas ļauj atbalstīties ar vienas rokas apakšdelmu uz apakšstilba.Kā arī šāda poza mums ļauj piecelties ,neradot muguras sāpes. Atbalstamies ar roku pret apakšstilbu un ceļamies augšā ,tādējādi samazinot asimetrisko spiedienu uz disku .Kā arī pēc sēņošanas būtu ieteicamas relaksācijas pozas guļus stāvoklī mājās, lai atbrīvotu sasprindzinājumu muskuļos un mazinātos muguras sāpes.

1.Poza guļus stāvoklī kājas atbalstītas pret mazu spilvenu vai satītu segu ,kas palikta zem ceļa locītavām . Tādā veidā kājas ceļos piepaceļ un stabilizē drošu muguru.

2. Poza guļus uz sāna ar saliektu augšējo kāju ,apakšējā kāja taisna ,augšējā kāja uzlikta uz spilvena un augšējā roka balstīta uz spilvena sev priekšā.

Muguras sāpju gadījumā noteikti nedrīkst sēdēt karstā vannā vai sildīt muguru ar citiem līdzekļiem .Pirmā reakcija var būt patīkama , jo atslābst muskuļi, paplašinās perifērie asinsvadi ,bet nākamajā rītā bieži gadās ,ka cilvēki pat gultā nevar pakustēties.

Sēņosim uzmanīgi un ar mēru !

SIA „Veselības centra Medeors „ fizioterapeiti .